Angrerett og returer
Angrerett og returer
For å gjøre bruk av angreretten ber vi deg informere oss om det så snart du vet at du kommer til å angre på kjøpet ditt. Kontakt oss på: kontakt@lampan.se.
Gi oss beskjed om hvilke varer og antall. Dette for at vi skal kunne lage gyldige tolldokumenter for pakken.
Fest returetiketten over den gamle etiketten
OBS! Tolldokumentet skal festes i en plastlomme ved siden av returetiketten på utsiden av pakken
Lever produktet til ombudet ditt
Lever returen til det samme ombudet som der du hentet pakken din. Trenger du hjelp? Kontakt oss
ANGRERETT OG BYTTE
Som konsument har du normalt 14 dagers angrerett, men vi tilbyr deg 30 dagers angrerett fra da du mottok varen. Du har rett til uten kostnad å åpne forpakningen og kontrollere at varen virker. Som konsument er du derimot ansvarlig for en eventuell reduksjon i varens verdi herunder originalforpakningen som skyldes håndtering utover det som er nødvendig for å kunne vurdere varens egenskaper og funksjon. For å gjøre bruk av angreretten ber vi deg informere oss om det så snart du vet at du kommer til å angre på kjøpet ditt. Kontakt oss på: kontakt@lampan.se.
Gi oss beskjed om hvilke varer og antall. Dette for at vi skal kunne lage gyldige tolldokumenter for pakken. Send deretter varen tilbake til oss med den adresseetikett og tolldokumenter du har mottatt fra oss. Husk på at du har risikoen hvis produktet skades når det fraktes tilbake til oss. Sørg derfor for at varen er godt pakket. Produkt som returneres, skal være ubrukt og i sin originalforpakning samt fortsatt ha tags og etiketter på. Den opprinnelige produktforpakningen med den spesiallagde indreemballasjen bidrar til at produktet ligger stabilt under transporten. Husk på ikke å sette adresselapper direkte på varens forpakning, men legg originalforpakningen i en annen emballasje. Hvis tilbehør mangler, eller det er fysisk skade på varen, forbeholder vi oss retten til å ilegge en avgift for å få varen tilbake i funksjonell stand. Lampan unnlater å gjøre et slikt fratrekk hvis produktet returneres i vesentlig uendret stand.
Returrett gjelder ikke for selskaper.
RETURER
Ved kortkjøp tilbakebetales returbeløpet minus kr. 99,-, og ved kjøp med faktura justeres fakturaen til kr. 99,- og sendes ut på nytt. Ved bytte står vi for returfrakten. Hvordan returnerer jeg varen min? Fyll ut returblanketten som finnes på baksiden av følgeseddelen, og send den med returen. Hvis du gjør bruk av angreretten din, står du som kunde, for returfrakten på 99,- NOK. Øvrige kostnader som kostnad for varen og frakt fra oss til deg, kommer til å bli tilbakebetalt. Lampan kommer ikke til å løse ut pakken mot postoppkrav. Vi anbefaler deg å returnere sendingen på en måte som gjør at sendingen ankommer til returadressen vår. Lampan har heller ingen mulighet til å løse ut pakken hos postombudet.
Returadresse:
Lampan.no
Norgårdsvägen 3
SE-451 75 Uddevalla
SWEDEN
Som konsument har du normalt 14 dagers angrerett, men vi tilbyr deg 30 dagers angrerett fra da du mottok varen. Du har rett til uten kostnad å åpne forpakningen og kontrollere at varen virker. Som konsument er du derimot ansvarlig for en eventuell reduksjon i varens verdi herunder originalforpakningen som skyldes håndtering utover det som er nødvendig for å kunne vurdere varens egenskaper og funksjon. For å gjøre bruk av angreretten ber vi deg informere oss om det så snart du vet at du kommer til å angre på kjøpet ditt. Kontakt oss på: kontakt@lampan.se.
Gi oss beskjed om hvilke varer og antall. Dette for at vi skal kunne lage gyldige tolldokumenter for pakken. Send deretter varen tilbake til oss med den adresseetikett og tolldokumenter du har mottatt fra oss. Husk på at du har risikoen hvis produktet skades når det fraktes tilbake til oss. Sørg derfor for at varen er godt pakket. Produkt som returneres, skal være ubrukt og i sin originalforpakning samt fortsatt ha tags og etiketter på. Den opprinnelige produktforpakningen med den spesiallagde indreemballasjen bidrar til at produktet ligger stabilt under transporten. Husk på ikke å sette adresselapper direkte på varens forpakning, men legg originalforpakningen i en annen emballasje. Hvis tilbehør mangler, eller det er fysisk skade på varen, forbeholder vi oss retten til å ilegge en avgift for å få varen tilbake i funksjonell stand. Lampan unnlater å gjøre et slikt fratrekk hvis produktet returneres i vesentlig uendret stand.
Returrett gjelder ikke for selskaper.
RETURER
Ved kortkjøp tilbakebetales returbeløpet minus kr. 99,-, og ved kjøp med faktura justeres fakturaen til kr. 99,- og sendes ut på nytt. Ved bytte står vi for returfrakten. Hvordan returnerer jeg varen min? Fyll ut returblanketten som finnes på baksiden av følgeseddelen, og send den med returen. Hvis du gjør bruk av angreretten din, står du som kunde, for returfrakten på 99,- NOK. Øvrige kostnader som kostnad for varen og frakt fra oss til deg, kommer til å bli tilbakebetalt. Lampan kommer ikke til å løse ut pakken mot postoppkrav. Vi anbefaler deg å returnere sendingen på en måte som gjør at sendingen ankommer til returadressen vår. Lampan har heller ingen mulighet til å løse ut pakken hos postombudet.
Returadresse:
Lampan.no
Norgårdsvägen 3
SE-451 75 Uddevalla
SWEDEN
TILBAKEBETALING
Collector Bank administrerer alle betalingene våre. Ved retur kommer fakturaen til å bli oppdatert automatisk. Hvis du ikke har fått fakturaen, skal du kontakte Collector Bank. Ved kortbetaling kommer pengene til å bli betalt tilbake til kontoen din. Kontakt Collector Bank for mer informasjon: 22 41 14 55 For fullstendige vilkår for Walley faktura se på linkene nedenfor:
Generelle vilkår for faktura og kontokreditt Standardisert
Europeisk konsumentkredittinformasjon
• Logg inn på «Mine sider» via www.collector.no/login/
• Kontakt Collector Bank på 22 41 14 55 eller via www.collector.no
• Kontakt oss på kontakt@lampan.se
REKLAMASJON
I henhold til forbrukerkjøpsloven har du som kunde alltid to års reklamasjonsrett på alla våre varer. Reklamasjonsretten dekker opprinnelsesfeil ved varer du har kjøpt hos oss. Hvis du vil reklamere på en vare du har kjøpt i vår e-handel, skal du kontakte kundetjenesten vår på kontakt@lampan.se så hjelper vi deg. Varer kjøpt i vår butikk i Uddevalla, reklameres i første omgang der. Før du kontakter oss, blir det lettere hvis du: - Har ditt ordrenummer eller din kvittering klar - Har notert eller kan beskrive feilen på en så tydelig måte som mulig - Reklamerer du via e-post, ser vi gjerne at du vedlegger et fotografi som tydelig vise feilen.
Ved reklamasjon kan feilen korrigeres på ulike måter som reparasjon, prisavslag, omlevering eller heving av kjøpet. Ved tilbakebetaling ved reklamasjon kommer tilbakebetalingen til å skje innen rimelig tid uten unødig forsinkelse. Vi har alltid en dialog med deg som kunde under sakens gang for at du skal føle deg trygg med det kjøpet du har gjort hos oss. Reklamasjon rapporteres så snart feilen oppdages, dog senest innen 2 måneder etter at feilen er blitt oppdaget. Vi refunderer alltid eventuelle fraktkostnader, bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader og lignende som oppstår i forbindelse med reklamasjonen. Ved eventuell tvist følger vi ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Les mer om ARN her.
Collector Bank administrerer alle betalingene våre. Ved retur kommer fakturaen til å bli oppdatert automatisk. Hvis du ikke har fått fakturaen, skal du kontakte Collector Bank. Ved kortbetaling kommer pengene til å bli betalt tilbake til kontoen din. Kontakt Collector Bank for mer informasjon: 22 41 14 55 For fullstendige vilkår for Walley faktura se på linkene nedenfor:
Generelle vilkår for faktura og kontokreditt Standardisert
Europeisk konsumentkredittinformasjon
• Logg inn på «Mine sider» via www.collector.no/login/
• Kontakt Collector Bank på 22 41 14 55 eller via www.collector.no
• Kontakt oss på kontakt@lampan.se
REKLAMASJON
I henhold til forbrukerkjøpsloven har du som kunde alltid to års reklamasjonsrett på alla våre varer. Reklamasjonsretten dekker opprinnelsesfeil ved varer du har kjøpt hos oss. Hvis du vil reklamere på en vare du har kjøpt i vår e-handel, skal du kontakte kundetjenesten vår på kontakt@lampan.se så hjelper vi deg. Varer kjøpt i vår butikk i Uddevalla, reklameres i første omgang der. Før du kontakter oss, blir det lettere hvis du: - Har ditt ordrenummer eller din kvittering klar - Har notert eller kan beskrive feilen på en så tydelig måte som mulig - Reklamerer du via e-post, ser vi gjerne at du vedlegger et fotografi som tydelig vise feilen.
Ved reklamasjon kan feilen korrigeres på ulike måter som reparasjon, prisavslag, omlevering eller heving av kjøpet. Ved tilbakebetaling ved reklamasjon kommer tilbakebetalingen til å skje innen rimelig tid uten unødig forsinkelse. Vi har alltid en dialog med deg som kunde under sakens gang for at du skal føle deg trygg med det kjøpet du har gjort hos oss. Reklamasjon rapporteres så snart feilen oppdages, dog senest innen 2 måneder etter at feilen er blitt oppdaget. Vi refunderer alltid eventuelle fraktkostnader, bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader og lignende som oppstår i forbindelse med reklamasjonen. Ved eventuell tvist følger vi ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Les mer om ARN her.